INGLÉS - BUSINESS ENGLISH - Part 1


Profesora: Silvia Pedreira


* Nivel de inglés requerido: Pre-Intermedio 


Destinatarios

El curso está dirigido a quienes están interesados en aprender cómo desenvolverse y comunicarse correctamente en inglés dentro del ámbito laboral en empresas y otras instituciones.

Los objetivos principales son: 

* Aprender y poner en práctica el vocabulario que se utiliza en el ámbito laboral y empresarial   y

* Adquirir los conocimientos de gramática inglesa necesarios para desarrollar o mejorar la comprensión lectora, la comprensión auditiva, la expresión oral y escrita.

Las unidades del programa están relacionadas con situaciones que habitualmente se plantean al trabajar con colegas o clientes angloparlantes. 


Programa

- Unit 1: Starting a new job.

Socializing in the workplace. Career skills: Introducing yourself. Introducing others. Asking for personal information. Company information. Talking about jobs, countries and nationalities.

- Unit 2: In the workplace. 

Work and leisure. Teleworking. A typical day at work. Leisure time. Work-life balance.

- Unit 3: Dealing with problems at work.

Dealing with complaints. Solving problems. Telephone conversations. Leaving and taking phone messages. Formal and informal ways of addressing people. 

- Unit 4: Business travelers.

Travel details. Making bookings and checking arrangements. Key vocabulary related to hotels, flights, train journeys, airports, stations and luggage. 

- Unit 5:  Business Etiquette. 

Entertaining business clients. Cultural differences. Welcoming visitors. Eating out. Preferences. Offers, requests and permission.

- Unit 6: Success stories.

Successful companies and entrepreneurs: how they succeeded. 

Buying and selling products.