INGLÉS - BUSINESS ENGLISH - Part 1
Profesora: Silvia Pedreira
* Nivel de inglés requerido: Pre-Intermedio
Destinatarios
El curso está dirigido a quienes están interesados en aprender cómo desenvolverse y comunicarse correctamente en inglés dentro del ámbito laboral en empresas y otras instituciones.
Los objetivos principales son:
* Aprender y poner en práctica el vocabulario que se utiliza en el ámbito laboral y empresarial y
* Adquirir los conocimientos de gramática inglesa necesarios para desarrollar o mejorar la comprensión lectora, la comprensión auditiva, la expresión oral y escrita.
Las unidades del programa están relacionadas con situaciones que habitualmente se plantean al trabajar con colegas o clientes angloparlantes.
Programa
- Unit 1: Starting a new job.
Socializing in the workplace. Career skills: Introducing yourself. Introducing others. Asking for personal information. Company information. Talking about jobs, countries and nationalities.
- Unit 2: In the workplace.
Work and leisure. Teleworking. A typical day at work. Leisure time. Work-life balance.
- Unit 3: Dealing with problems at work.
Dealing with complaints. Solving problems. Telephone conversations. Leaving and taking phone messages. Formal and informal ways of addressing people.
- Unit 4: Business travelers.
Travel details. Making bookings and checking arrangements. Key vocabulary related to hotels, flights, train journeys, airports, stations and luggage.
- Unit 5: Business Etiquette.
Entertaining business clients. Cultural differences. Welcoming visitors. Eating out. Preferences. Offers, requests and permission.
- Unit 6: Success stories.
Successful companies and entrepreneurs: how they succeeded.
Buying and selling products.